Hubnutí

Program efektivního hubnutí

Obezita – novodobá epidemie

je dnes už považována za civilizační nemoc, která postihuje pětinu až čtvrtinu celkové populace rozvinutých zemí,mezi které patří i Česká republika. Obezita obecně zhoršuje zdravotní i psychický stav a kvalitu života obézního jedince.

S obezitou souvisí zvýšený výskyt řady kardiovaskulárních onemocnění (např.vysoký krevní tlak, infarkt myokardu,cévní mozková příhoda, křečové žíly, periferní cévní onemocnění, hemeroidy),metabolických (hyperlipidemie,diabetes, dna), gastrointestinálních (zažívací problémy, pálení žáhy, zácpa, žlučové kameny), pohybových (osteoartritida, bolesti v zádech), nádorových (alarmující výskyt rakoviny tlustého střeva v české populaci), psychických (poruchy příjmu potravy, deprese, poruchy spánku) , komplikací gynekologických (neplodnost, komplikace v těhotenství), poruchy imunity a řada dalších.

Z hlediska etiopatogeneze obezity hraje kromě genetického faktoru velkou roli i nezdravý životní styl – stres, nedostatek pohybu, nekvalitní a nutričně i kaloricky nevyvážená strava. To znamená, že víc energie z potravin přijmeme, než jsme schopni využít (větší energetický příjem dlouhodobě převažuje nad menším energetickým výdejem).

Přibližně od 25.roku věku ztrácí váhově průměrná žena asi 5 kg svalové hmoty, muž asi 10 kg. Protože svalová tkáň spaluje mnohem více energie než tkáň tuková, klidový metabolismus se tak snižuje úměrně množství ztracené svalové hmoty. Postupně je nadbytečná energie ze stravy ukládána v podobě tuku, zvyšuje se tak procento tukové tkáně v těle, je snižován metabolismus, a pokud jedinec nevykonává pravidelně průměrně náročnou fyzickou aktivitu nebo nesníží energetický příjem, dostane se do stadia nadváhy až obezity.

Jestli jsme za posledních 5 – 10 let nabrali 5,10,20 kg, znamená to, že pokud nic nezměníme, tak za dalších 5 – 10 let budeme mít navíc 10, 20, 40 kg!

Naším cílem tedy bude:

  • účinná kontrola váhy ( ne pouhý váhový úbytek)
  • kontrola rizika (krevní testy, BMI-body mass index, krevní tlak)
  • seznámení rodiny s problematikou (podpora léčby)
  • stanovení reálných cílů
  • zaměření se na přiměřený pohyb
  • pravidelná, nutričně i energeticky vyvážená strava (jídelníček na míru, potravinové/energetické tabulky)
  • pomoc a podpora léky nebo doplňky stravy
  • zákaz krátkodobých „zázračných“ diet (jo-jo efekt)

S námi zhubnete bez zbytečného hladovění a stresu!

Akce
Novinky